Nieuw Bordessein: Blog 4 | december 2020
Revisie 52 532 Juli 2016
Terwijl we met onze E2 1040 tijdens dit zomerseizoen volop rijden over de Miljoenenlijn, gaat het werk aan de 52 532 volop door. In de vorige blog hebben jullie kunnen lezen dat wij het apendageblok en de lichtgenerator op de ketel geplaatst hadden. Nadat we de juiste locatie voor deze onderdelen hebben bepaald ten opzichte van het machinistenhuis, zijn ze na de Stoomtreindagen tot nader order weer verwijderd. De verlichting in het machinistenhuis is helemaal afgebouwd en de leidingen die nog door de cabinewand staken zijn gedemonteerd. Tevens is een begin gemaakt met het verwijderen van alle ramen in de cabine. Het Kraus-Helmholtz-Gestelle (weet je nog, het verbindingsmechanisme tussen de voorloopas en de eerste koppelas?) hebben we uit elkaar gehaald.
Ook deze maand zijn weer de nodige onderdelen gereviseerd. Zo zijn alle remhangers voorzien van nieuwe bussen. Deze bussen worden gedraaid op onze CNC-draaibank.
Daarna word de nieuwe bus in een veerhanger geperst.
Hier zie je diverse onderdelen die voorzien zijn van nieuwe bussen.
Onze afdeling houtbewerking heeft een begin gemaakt aan het reviseren van de krukken van de stoker en machinist. Vergeleken met de eenvoudige krukjes op onze Zweedse machines zijn dit waarlijk comfortabele zetels.
De postbode van Simpelveld had zijn handen vol aan het bezorgen van diverse nieuwe onderdelen die we hadden besteld. Onder andere een flink aantal beweegbare steunbouten geleverd en nieuwe kapjes om over deze steunbouten heen te plaatsen.
En hebben we een bestelling gloednieuwe wasluikzittingen mogen ontvangen.
Tot slot is weer het nodige leidingwerk voorzien van een nieuw likje verf.
Zoals jullie kunnen zien is er nog flink wat werk aan de 532. Zin om te helpen? Kom eens langs in onze werkplaats en laat je uitgebreid informeren over de vele verschillende soorten vrijwilligerswerk dat je bij ons kunt doen. Of kijk op deze website.
Tekst: Simon Schab / Camiel Willems