De allereerste rit met een onbemande locomotief
Nu zo’n 5 jaar geleden ben ik als vrijwilliger begonnen bij de Miljoenenlijn. Via een vriend, die ook vrijwilliger is, ben ik bij de Miljoenenlijn terecht gekomen. Het vak conducteur heeft mij van begin af aan zeer geboeid en al snel kon ik na het behalen van het theorie-examen, beginnen met de praktijk. Gedurende de tijd leerde ik waarom ik de functie conducteur mij zo trok. Wanneer reizigers (en in het bijzonder kinderen) met een glimlach weer vertrekken naar huis. Het geeft mij veel voldoening mensen zo te zien gaan.
In de afgelopen 5 jaar heb ik ook mogen proeven bij andere werkgroepen. Zo heb ik ook mogen kijken bij o.a. werkgroepen seinwezen en loket. Bij seinwezen zorg je samen met de treindienstleider dat de reizigerstrein die klaar staat voor vertrek naar Valkenburg op spoor 3, veilig door de wisselstraat en over de overweg bij Post II kan vertrekken. Bij het loket kunnen reizigers hun kaartjes voor de trein kopen. Als conducteur werk je ook als kaartverkoper. Maar bij het loket heeft men nog meer kaartjes en informatie voor de reiziger. Voornamelijk tijdens evenementen was en ben ik actief als lokettist.
Als toentertijd 16-jarig jochie reed ik graag vanuit huis, zo’n 50 km enkele reis met de scooter door weer en wind naar Simpelveld toe om te beginnen aan mijn dienst. Dat trok toen, maar nu nog steeds soms vreemde gezichten bij collega’s. Ondertussen ben ik 21 jaar en werk ik als buschauffeur in Groningen. Ik heb vanaf het moment dat bekend werd dat ik aan de slag kon in Groningen, gezegd dat ik vrijwilliger en conducteur bleef. Ik wil gewoon niet anders. Eens een Miljoenenlijn-familielid, altijd een Miljoenenlijn-familielid.
Wil je ook vrijwilliger worden bij de MiIjoenenlijn? Meld je dan aan via volontair@miljoenenlijn.nl en bekijk de vacatures hier.
Een reactie plaatsen op dit bericht is helaas niet mogelijk.