Update revisie stoomloc 52 532
52-Update-10
De Stichting Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij, exploitant van de Miljoenenlijn, heeft voor de nabije toekomst 6 doelen opgesteld:
René Valk
Zou een uitwisselingen van vrijwilligers met (inter)nationale vergelijkbare verenigingen jullie geen extra perspectief kunnen bieden ? Heb in een van de uitzendingen van “RailAway” onlangs gezien dat er Nederlandse vrijwilligers bij een van de stoomtreinbanen in Zwitserland / Oostenrijk actief waren gedurende enkele weken in de zomer !
Jasper
Hoi René,
Dank voor je bericht!
Grote kans dat je daar toen ook vrijwilligers van de ZLSM/Miljoenenlijn aan het werk hebt gezien 😉 We werken namelijk al veel samen met collega maatschappijen uit binnen- en buitenland, zowel met fysieke werkzaamheden als met uitwisseling van kennis en ervaring.
^Jasper
Miljoenenlijn
Frank
Hoi ZLSM, ziet er netjes uit. Hopelijk zal dat van baanvak Valkenburg door gaan.
Marcel
Ik kijk er vooral naar uit om de DE II-179 te zien meedraaien in de diensten van de ZLSM… 🙂 Die staat voor mijn gevoel al veel te lang aan de kant, zeker nu ook de 186 voor zover mij bekend niet op het hoofdspoor mag…
Robbie
186 komt terug. Mag gewoon op hoofdbaan met atb e. Maar mag niet op ng baanvak. Daar komt verandering in.
marco
Wanneer word de DE II-179 weer eens in de dienstregeling gezet ?
is zo zonde dat die in de loods staat weg te roesten terwijl die origineel op de lijn heeft gereden
Jasper
Dank voor je vraag Marco! Allereerst: Wegroesten staat het treinstel zeker niet, daar zorgen we wel voor. Maar helaas hebben we geen geld en mankracht om de DE II rijvaardig op te knappen. We leggen de prioriteit momenteel op het rijdend houden van ons huidige rijvaardige materieel én het opknappen van stoomlok 52 532.
^Jasper
Miljoenenlijn
David
De De II is ook inzake techniek een problem. De treinstel is het modernste vuirtoig in onze collectie. Dat bedoelt het heft enkele zaken zoals de elektronica, met welke wij geen ervaringen hebben. Dat bedoelt niet, dat het onmogelijk is, de De II te revidieren, maar ook dat wij hierbij veele mensen voor nodig hebben.
En op deze moment is, als Jasper het vertellt heft, de 52 de prioriteit, om ook in toekomst de stoomtractie te hebben.